Σταθερά
αυξητική αναμένεται να παραμείνει για την ερχόμενη τριετία τουλάχιστον η
παγκόσμια ζήτηση για το γάλα και τα υπόλοιπα υγρά γαλακτοκομικά προϊόντα
εξισορροπώντας έτσι τις επιπτώσεις από την αύξηση της παραγωγής που διαβλέπουν
πολλοί αναλυτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση
της Tetra Pak, έως το 2015 η παγκόσμια ζήτηση για το σύνολο των προϊόντων
γάλακτος πρόκειται να διαμορφωθεί στα 301,3 δισ. λίτρα από 280,3 δισ. λίτρα που
ήταν το 2012. Η εταιρεία
εκτιμά επίσης ότι έως το 2015 η κατανάλωση λευκού γάλακτος θα φθάσει τα 219,5
δις λίτρα από 208,5 δις λίτρα την περυσινή χρονιά.
Αξίζει
πάντως να σημειωθεί ότι κινητήριο δύναμη για την ανάπτυξη του κλάδου, η Tetra
Pak εταιρεία θεωρεί το γάλα με γεύσεις,
ο ρυθμός αύξησης της κατανάλωσης του οποίου τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται
να είναι υπερδιπλάσιος από αυτόν του λευκού γάλακτος. Ο λόγος, όπως αναφέρει,
είναι ότι «ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο αναζητούν
γεύση, υψηλή θρεπτική αξία και ευκολία στη χρήση σε ένα προϊόν».
Η εταιρεία
εκτιμά ότι η παγκόσμια κατανάλωση γάλακτος με γεύσεις θα αυξηθεί από 17 δισ.
λίτρα το 2012 στα 19,2 δισ. λίτρα το 2015.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η μεγαλύτερη αύξηση στη ζήτηση γάλακτος με γεύση
εντοπίζεται στις αναπτυσσόμενες χώρες, όπου και διατίθεται σε ολοένα και
περισσότερες διαφορετικές γεύσεις. Μάλιστα, επτά από τις δέκα μεγαλύτερες
αγορές στην συγκεκριμένη κατηγορία γαλακτοκομικών είναι αναπτυσσόμενες χώρες,
με την Κίνα να βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Κρατάει τις δυνάμεις της η ελληνική αγορά
Σε ό,τι
αφορά στην ελληνική αγορά, το λευκό γάλα φαίνεται ότι εξακολουθεί να παραμένει
βασικό προϊόν για τον Έλληνα καταναλωτή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Tetra
Pak Hellas και παρά την οικονομική κρίση, το γάλα φαίνεται να καταγράφει
μικρότερες απώλειες συγκριτικά με άλλες κατηγορίες τροφίμων, καθώς συνεχίζει να
απολαμβάνει την εικόνα ενός αγνού προϊόντος που παραμένει σημαντικό και
απαραίτητο για τον Έλληνα καταναλωτή.
Το 2012 στην
Ελλάδα, η κατανάλωση λευκού γάλακτος (παστεριωμένο, υψηλής παστερίωσης, μακράς
διαρκείας) μειώθηκε κατά 2,3% σε σχέση με το 2011, ενώ αύξηση κατά περίπου 2,5%
στην κατανάλωση σημείωσε το γάλα υψηλής παστερίωσης που προτιμάται από το
παστεριωμένο χάρη στη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του. Όπως εκτιμά η Tetra Pak
Hellas, η πτώση της κατανάλωσης λευκού γάλακτος θα συνεχιστεί έως και το 2014
με ρυθμούς που θα αγγίζουν περίπου το 1,9% ετησίως.
Τέλος, οι
χάρτινες συσκευασίες παραμένουν πρώτες στις προτιμήσεις της βιομηχανίας
γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα, με τις πλαστικές να ακολουθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου