Στο «κόκκινο» τα τρόφιμα

Διαρκής είναι η προσπάθεια που καταβάλλουν οι βιομηχανίες τροφίμων και οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις προκειμένου να σταματήσουν τον κατήφορο των πωλήσεών τους, ελέω της οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία οι εκτιμώμενες απώλειες των 409 εκατ. ευρώ τη διετία 2013-2014, μόνο στην κατηγορία Fast Moving Consumer Goods («ταχυκίνητων» κωδικών, όπως γάλα, γιαούρτι, αναψυκτικά, κ.λπ.) που πωλούνται μέσω του δικτύου των αλυσίδων σούπερ μάρκετ δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό.


Αντιθέτως τόσο τα στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων όσο και των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση, διαπιστώνοντας την «παρτίδα» δεν μπορούν να την σώσουν ούτε οι προσφορές που κάνουν αλλά ούτε και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία ως γνωστών αποτελούν μια φθηνότερη λύση για τους καταναλωτές. 

Σύμφωνα με έρευνα της IRI, στην οποία δεν περιλαμβάνονται προϊόντα που πωλούνται επί ζυγίω, όπως τυρί, κρέας, αλλαντικά κλπ. ούτε και τα προϊόντα bazaar, εκτιμά ότι οι απώλειες τη φετινή χρονιά στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ μόνο από την κατηγορία των FMCG (fast moving consumer goods) θα προσεγγίσουν τα 250 εκατ. ευρώ. Πτωτικά εκτιμάται ότι θα κινηθούν και την επόμενη με τις απώλειες να "περιορίζονται" στα 159 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα μόνο για τη φετινή χρονιά εκτιμάται ότι η κάμψη των πωλήσεων στα FMCG θα φτάσει το -4,4% από -3,1% που ήταν το 2012 με την αξία τους να υποχωρεί στα 5,498 δισ. ευρώ από 5,748 δισ. ευρώ το 2012, ενώ για το 2014 η πτώση υπολογίζεται στα -2,9% με την αξία να περιορίζεται στα 5,339 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα εκτιμάται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 η πτώση σε αξία θα αγγίξει το -4% από -3,3% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2013, ο όγκος των πωλήσεων θα υποχωρήσει έστω και οριακά κατά 0,4% ενώ οι τιμές θα μειωθούν κατά 3,6%. Για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 εκτιμάται ότι ο όγκος πωλήσεων θα μειωθεί κατά 1,8%, οι τιμές θα πέσουν κατά 2,4% ενώ ο όγκος πωλήσεων θα αυξηθεί έστω και οριακά κατά 0,6%. Όλα αυτά αν μη τι άλλο καταδεικνύουν με τον πλέον παραστατικό τρόπο, ότι το επόμενο διάστημα θα συντελεσθούν ραγδαίες αλλαγές στον κλάδο των τροφίμων, που δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση θα υπάρξουν πολλές παράπλευρες απώλειες.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας - http://greekfood.tv

1 σχόλιο:

  1. Παρ' όλη την πτώση της ζήτησης των καταναλωτικών αγαθών, οι τιμές παραμένουν ακόμη υψηλές για τα ελληνικά εισοδηματικά δεδομένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή