ΛΥΚΟΠΕΝΙΟ ΚΑΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ


Το λυκοπένιο ανήκει στην οικογένεια των καροτενοειδών και βρίσκεται κυρίως στις τομάτες και φαίνεται ότι μπορεί να αναστείλλει τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων!

Πολυάριθμες έρευνες δείχνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν λυκοπένιο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, ενώ αντιθέτως η χαμηλή κατανάλωση τέτοιων τροφίμων τον ευνοεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις μαγειρεμένες τομάτες και στα προϊόντα της (π.χ σάλτσα, κέτσαπ) η συγκέντρωση και η απορρόφηση του λυκοπενίου είναι μεγαλύτερη.


Απ'  όλα τα καροτινοειδή, το λυκοπένιο είναι το αποτελεσµατικότερο στην εξουδετέρωση της καταστρεπτικής  µονήρους ελεύθερης ρίζας οξυγόνου (δρά σαν αντιοξειδωτικό). Το λυκοπένιο είναι η φυτοχηµική ουσία που κάνει κόκκινες τις ντοµάτες.  Μικρές ποσότητες λυκοπένιου βρίσκονται επίσης στο καρπούζι, στις φράουλες,  το πεπόνι και στο γκρέιπφρουτ. Πολλές από τις πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι µερικά από τα οφέλη που αποδόθηκαν στη β-καροτίνη,  απορρέουν στην πραγµατικότητα από το λυκοπένιο! 


Λυκοπένιο κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων


Η διατροφική αξία του λυκοπένιου δεν περιορίζεται στην πρόληψη του καρκίνου. Προσφέρει επίσης προστασία κατά της οξείδωσης των LDL (κακή χοληστερόλη) και προστατεύει τις αρτηρίες από το σχηµατισµό πλάκας. Μια πρόσφατη Ευρωπαϊκή µελέτη συνέκρινε τα επίπεδα του λυκοπενίου ανδρών που είχαν µόλις υποστεί την πρώτη τους καρδιακή προσβολή, µε αυτά υγιών εθελοντών. Οι άνδρες που είχαν υψηλότερα επίπεδα λυκοπένιου είχαν µισές πιθανότητες να υποστούν έµφραγµα σε σχέση µε όσους είχαν χαµηλότερα.

Λυκοπένιο για ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστηµα

Οι τελευταίες έρευνες για το λυκοπένιο δείχνουν ότι ασκεί θετική επίδραση και στο ανοσοποιητικό σύστηµα. Σε µια µελέτη, όσες γυναίκες έτρωγαν τοµατοπολτό καθηµερινά, για είκοσι µία ηµέρες, είχαν υψηλότερα επίπεδα λυκοπένιου στο αίµα, από αυτές που ακολουθούσαν δίαιτα χωρίς ντοµάτες. Τα λευκά αιµοσφαίρια αυτών που έτρωγαν ντοµάτες ήταν πολύ ανθεκτικότερα στις οξειδωτικές βλάβες κατά 33 έως 42%.  



Βιβλιογραφία :

Σταματάκη Αστερία – Διαιτολόγος,διατροφολόγος (επιστημονική συνεργάτιδα της Γαστρεντερολογικής κλινικής Γεν.Νοσοκομείου Νίκαιας).
Γρηγοράκης Δημήτριος – Διαιτολόγος,διατροφολόγος ( Καθ. Χαροκόπειου Πανεπηστημίου Αθηνών).


1 σχόλιο:

  1. Βάλε μια χωριάτικη σαλάτα να φε μπόλικη φέτα και λυκοπένιο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή