Σύμφωνα με την έρευνα του Ιδρύματος Αριστείδης Δασκαλόπουλος που έγινε στις αρχές του 2010 σε δείγμα 1.200 ατόμων το 44% των Ελλήνων καταναλωτών βρέθηκε ότι δεν διαβάζει ποτέ τις ετικέτες των τροφίμων ή οτι τις διαβάζει σπάνια. Οι κύριοι λόγοι που οφείλεται αυτό το γεγονός είναι : τo 45% δηλώνει ότι δεν τους αφορά, το 31% ότι δεν έχει τον απαιτούμενο χρόνο και το 17% ότι δεν τις κατανοεί. Απο τα στοιχεία των ετικετών δίνουν βαρύτητα περισσότερο στην ημερομηνία λήξης καθώς επίσης και στα συστατικά των τροφίμων (56%) & τις διατροφικές πληροφορίες (33%).
Στο ερώτημα άν εμπιστεύονται αυτά τα στοιχεία υπάρχει μία διαβάθμιση της εμπιστοσύνης με το 64% να δηλώνει ότι εμπιστεύεται την Ελληνικότητα, το 50% τους διατροφικούς ισχυρισμούς για θρεπτικά στοιχεία και πληροφορίες για φρέσκο ή βιολογικό προιόν και μόνο το 40% ισχυρισμούς για χαμηλά λιπαρά, απουσία Ε και γενετικά τροποποιημένων συστατικών.
Αντίστοιχα είναι τα αποτελέσματα του κέντρου προστασίας των καταναλωτών (16/9/2009 εώς 11/10/2009 σε δείγμα 940 ερωτηθέντων) : το 31% ενημερώνετε από την σήμανση στα τρόφιμα, ενώ το 35% έχει ώς βασική πηγή πληροφόρισης τα μέσα ενημέρωσης.
Όσον αφορά τις πληροφορίες που αντλούν απο την συσκευασία πρίν αγοράσουν ένα προιόν προσέχουν κυρίως την τιμή (93%), την ημερ/νία λήξης (89%), τη μάρκα (88.5%) και λιγότερο τον τόπο παραγωγής (53%), τα συστατικά (52%), την περιεκτικότητα σε λιπαρά,σάκχαρα κ αλάτι (44%) και τους ισχυρισμούς διατροφής & υγείας (35.5%). Στο ερώτημα αν κατανοούν την σήμανση 8 στους 10 δήλωσαν ότι δυσκολεύονται να την κατανοήσουν και να εξηγήσουν όλα τα αναγραφόμενα στοιχεία της.
Στα μή συσκευασμένα προιόντα (όπως είναι το κρέας) η απουσία ετικέτας ΔΕΝ αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στη αγορά αυτών των ''χύμα'' προιόντων καθώς επισέρχονται άλλα κριτήρια επιλογής όπως η εμπιστοσύνη στον παραγωγό που πιθανώς να εμφανίζεται ιδιαίτερα μειωμένη στα συσκευασμένα προιόντα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου