Πιο ώριμο από ποτέ, κερδίζει τους ξένους το Ελληνικό κρασί

Οι αγορές με πιο ακριβά γούστα ζητάνε περισσότερο ελληνικό κρασί και πληρώνουν καλύτερα γι’ αυτό. Μιλάμε για καταναλωτές στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Ρωσία, που συγκεντρώνουν αυτή τη στιγμή το πιο απαιτητικό κοινό και όπου οι ελληνικές εξαγωγές σε αξία έχουν αυξηθεί μέσα σε έναν χρόνο κατά 30% και πάνω. Το ποιοτικό στοιχείο, όμως, που διαφοροποιεί αυτές τις εξαγωγές από εκείνες που γινόταν πριν 10 χρόνια, έχει να κάνει με το ποιο κρασί προτιμάνε.
Οι ξένες αγορές μαθαίνουν, ανακαλύπτουν και ψάχνουν συνεχώς για το Ασύρτικο, το Μοσχοφίλερο, το Αγιωργίτικο και το Ξινόμαυρο. Μαθαίνουν ότι από τα 600 οινοποιεία που διαθέτει η Ελλάδα, μπορούν να δοκιμάσουν το κρασί των 60 παραγωγών και θα είναι σα να έχουν γευτεί όλο τον ελληνικό αμπελώνα και τον μόχθο των 7.000 αμπελουργών.


Από τις χιλιάδες ετικέτες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 200. Κι αυτό λέγεται ειδικό στοχευμένο μάρκετινγκ. Όταν ξεκίνησε και παρουσιάστηκε το πρόγραμμα προώθησης του ελληνικού κρασιού από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Άμπελου και Οίνου οι φιλοδοξίες ήταν μικρότερες, όπως και οι επιλογές των κρασιών που θα προωθούνταν.
Τελικά, λίγο ο μαξιμαλισμός του Έλληνα, λίγο το θέμα του «να ικανοποιήσουμε όσο περισσότερους γίνεται», το εγχείρημα έφτασε να πετύχει τόσο για τη στόχευσή του όσο και για τη μεγάλη ποικιλία των ποιοτικών επιλογών εμφιαλωμένου κρασιού που παρουσιάζει στον ξένο καταναλωτή.
Το πρόγραμμα New Wines of Greece και τα χρήματα που δόθηκαν σε αυτό και θα δοθούν τα διπλάσια την επόμενη τετραετία φαίνεται ότι δεν πήγαν χαμένα. Μερικές διορθώσεις χρειάζονται, αλλά φαίνεται ότι ο ελληνικός κλάδος του κρασιού έχει καταλάβει τι ζητάει η αγορά. Και χωρίς να θυσιάζει την ταυτότητα και την ποιότητά του, το προσφέρει, όπως λένε και οι αριθμοί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου